We love Utah: Zion, Bryce, Lake Powell - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Judith en Arno - WaarBenJij.nu We love Utah: Zion, Bryce, Lake Powell - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Judith en Arno - WaarBenJij.nu

We love Utah: Zion, Bryce, Lake Powell

Door: Juudje

Blijf op de hoogte en volg Judith en Arno

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Jemig de pemig wat een hoop indrukken doen wij op. Wat is Amerika gaaf en vooral Utah zo mooi...
We zijn vanuit Rockville 1 dag naar Bryce Canyon geweest. Echt heel mooi; een sort amphitheater van omhoogstekende rode rotsen. Omdat we hier midden in de woestijn zitten zijn het geen echte rotsen, maar is het zandsteen. Door wind, sneeuw en regen zijn de punten van Bryce gevormd. Op de terugweg hebben we hardgelopen door Red Canyon; de naam zegt het al, rood rood en nog eens rood. Vlak voor 'huis' kwamen we langs de weg een kudde Bighorn Sheep tegen, maar we hebben al zoveel wildlife gezien: rocksquirls, chipmunks (die zijn zoooo schattig!), roadrunners (echt heel grappig), prairiehondje, kolibries, stinkdier (dood helaas), herten, raven, bisons, grote salamanders/hagedissen, Turkey Vultures, Golden Eagle en hele grote vlinders! What's next?
Eergisteren hebben we in Zion Angels Trail gelopen. Vroeg opgestaan, ontbeten in het park en daarna aan de (soms file) wandel. Wat een ontzettend mooi uitzicht!!! EN: dapper als ik ben, met Arno een stukje met kettingen tegen de rost omhoog geklommen. (Voor degenen die het niet geloven: Arno heeft het gefilmd...). Helaas moest ik wegens een tranenoverschot mijnerzijds toch afhaken en heb de top (Angels Landing) niet gehaald. Ik heb wel heerlijk onder een boom gezeten met een schitterend uitzicht, een raaf boven mij in de boom en een brutale eekhoorn die zomaar een wortel uit mijn tas pikte, dus verveeld heb ik me niet... 's Avonds zijn we in Springdale gaan uiteten. (We hebben tot nu toe een kapitaal uitgegeven aan groenten en fruit, hahaha daar waar wij een wortel in de mond steken trekken de Amerikanen liever een zak chips open...).
Gisteren hebben we Zion vaarwel gezegd en zijn we vertrokken richting Grand Canyon (We hebben een resort in Williams, 60 mijl voor South Rim) nadat we het spookstadje Grafton hadden bezocht. Onderweg hebben we in Kanab gesport en boodschappen gedaan en moesten we even pootjebaden toen we van een afstandje Lake Powell zagen liggen! En het werd heter en heter... 100 graden Fahrenheit net niet gehaald (ongeveer 40 graden celcius), maar bloedje heet hier in de woestijn. We reden het laatste stuk (grotendeels in het donker) door een indianenreservaat... erg armoedig..
Komende paar dagen gaan we genieten van de Grand Canyon!!

Tot snel! xx van Ons

• 30 Juli 2014 - 20:44

Joan:

wat een mooie foto's! Gaaf dat jullie er ook zo van lijken te genieten als wij. En nu, grand canyon en dan Vegas, right? Even in de resort-stand, kán geen kwaad :-) Ik heb zitten blauwbekken in Bloemendaal (don't ask), dus zou een moord doen voor die 100 Fahrenheit , hahahha

Enjoy

X
    Joan

• 31 Juli 2014 - 00:37

Joop En Annie:

Zo jullie hebben weer heel wat gezien. Ook heel warm gehad. Het weer hier is ook prima op -alweer- hier en daar een flinke bui na.
    Ook heel wat dieren gezien die wij hier in de bossen niet tegenkomen!!! De brutale eekhoorns kennen wij nog uit Londen. Ze liepen daar ook rond in de parken en kwamen zo uit je hand eten. Ook bij ons schijnen ze voor te komen en zijn er niet gelukkig mee. Ze worden schijnbaar meegenomen en hier weer losgelaten. Ze verdringen blijkbaar het soort eekhoorn dat hier voorkomt.
    Dus nu op weg naar de Grand Cayon. Zal ook weer heel groots zijn. We zijn weer benieuwd naar de foto's.
    Groetjes en geniet ervan.
    Joop en Annie

• 01 Augustus 2014 - 19:56

Ton En Jose:

Ha Judith en Arno,

Ik hoef geloof ik niet echt te vragen hoe het met jullie gaat. Het ziet er allemaal fantastisch uit hoor. Ik had natuurlijk zelf ook wat bekeken op internet en ja hele indrukwekkende gebieden en prachtige plaatjes. Ik heb ook de nodige foto's gezien met hoogtes die je met kettingen kunt bereiken. Jou kennende Judith en gelet op je hoogtevrees hoopte ik al dat je dat vanwege onnodig risico niet ging doen. Maar ik begrijp dat je toch een kleine overwinning geboekt hebt. Mooi.
    Nou wat fijn dat jullie zo'n geweldige tijd hebben. Geniet lekker verder en we zien jullie nieuwe verhalen tegemoet.

Groeten van ons