Palm Springs & Joshua Tree - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Judith en Arno - WaarBenJij.nu Palm Springs & Joshua Tree - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Judith en Arno - WaarBenJij.nu

Palm Springs & Joshua Tree

Blijf op de hoogte en volg Judith en Arno

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Palm Springs

We hadden niet zoveel zin om weg te gaan uit Las Vegas, maar de reis naar Palm Springs maakte veel goed... het was een hele mooie route door de woestijn, bloedje heet en dankbaar voor de airco in de auto. Geen wolkje aan de lucht zodat we veel en ver konden zien... uitgestrekte vlaktes vol zand(bergen) en wat dorre lage struikjes. Echt indrukwekkend, vind je in Europa nergens. Vlak voor Palm Springs reden we door een grote vlakte vol met windmolens, overal waar je keek stonden ze, hier doen ze daar niet moeilijk over, over groene energie... Logisch ook, genoeg plek! Hoe verder weg van de snelweg, hoe meer spookhuisjes en dorpjes je tegenkomt, ook bekend vanuit de film.
Palm Springs is apart: midden in de woestijn een luxe (soort van bad)plaatsje met dure huizen, dure auto’s en dure eettentjes. En ja, overal palmbomen. De cicades vlogen ons om de oren en maakten dag en nacht veel herrie. En hier was het HEET! Boven de 40 graden en toen we ’s avonds naar bed gingen was het nog zeker boven de 30 graden.... Het hotelletje was wederom prima! Palm Springs vonden we verder niet veel aan... al zoveel meer mooie(re) dingen gezien..
De dag erna zijn we eerst naar Joshua Tree gereden. We hadden de verwachting dat het misschien zou tegenvallen omdat we al verwend waren met Zion, Bryce en de Grand Canyon, maar niets was minder waar... Joshua Tree is echt een schitterend park! Rustig en weer heel anders dan de andere parken. Alles hier ook weer netjes onderhouden, geen troep, bij elke stop wc’s. Prachtige cactussen gezien, indrukwekkend grote rotsen, rotsklimmers en natuurlijk een heleboel Joshua Trees... Wederom een topdag gehad! Oh, en voor de ongerusten onder jullie: we hebben niet gevaarlijk over rotsen geklommen en zijn ook niet ver van de begaande paden afgegaan om de Joshua Tree te zoeken van het U2 album.... Vanuit Joshua Tree zijn we naar Arno’s geliefde San Diego gereden, en ik snap wel waarom... Volgt later, want hier blijven we 10 dagen .

• 13 Augustus 2014 - 22:25

Joan:

Palm Springs.....the hot spot voor the rich and famous, toch??? Nog celebs gespot?????

• 16 Augustus 2014 - 21:48

Judith En Arno :

Helaas geen VIPS gespot ... alleen maar heel veel krekels en andere lawaaimakers haha :-)